3D Worknet duikt in Oceanz.

Op zoek naar nieuwe markten, innovaties & technieken

EDE – Onder grote belangstelling lanceerde 3D Worknet op 12 februari Oceanz. Onder deze naam gaat het professioneel 3D printbedrijf op zoek naar nieuwe markten, innovaties en technieken.

Binnen 3D Worknet heeft het bedrijf al ruime ervaring opgedaan binnen diverse brances (waaronder de Industrie, Medische wereld, Retail en Aerospace ). Deze opgedane kennis en concrete businesscases zet het 3D Worknet-team met Oceanz. voort.

“We gaan nu verder met het verbreden van kennis, op zoek naar noviteiten. We zijn niet bang voor innovaties en ontwikkelingen. De naam Oceanz. is hierin een bewuste keuze”, aldus directeur Erik van der Garde. “Met 3D printing en Additive Manufacturing staan we aan het begin van een nieuwe industriële revolutie. Volop vernieuwing en innovatie is het soms onoverzichtelijke gevolg. Oceanz. staat hier symbool voor. We begeleiden onze klanten door de ‘innovatiejungle’ en nemen hen mee naar de ‘blauwe oceaan’. Een plek waar het draait om waarde vernieuwing, nieuwe materialen, technieken en toepassingen. De mogelijkheden zijn eindeloos. Naast blauwe oceanen, typeren we ook ‘rode oceanen’. In deze markt zijn de spelregels bekend en draait het om zaken als ‘supply chain‘ management, levertijd en aftersales. De ‘sharks’ van Oceanz. vinden samen met de klant de meeste effectieve en efficiënte oplossingen.”

Samen innoveren
Oceanz. gaat klanten ondersteunen in de zoektocht naar de beste toepassing van nieuwe technologie en materialen, waaronder additive manufacturing. Oceanz. wordt geen digitaal platform. Het draait om de menselijke kant: samen met de klant aan tafel brainstormen over nieuwe oplossingen. Van der Garde:

“Additive Manufacturing krijgt steeds meer bekendheid, maar het is vaak nog zoeken naar de juiste toepassing en de juiste materialen. Daarom is Oceanz opgericht. Hierin willen wij ons onderscheiden. We willen samen met klanten 3D print-innovaties ontwikkelen die het verschil maken. De ondersteuning van Research & Development-afdelingen en -bedrijven is gericht op het zoeken naar een antwoord op de vraag ‘what’s in it for me?’ als het om 3D-printen gaat. Samen zoeken we naar de toegevoegde waarde en komen we bijvoorbeeld tot reductie van faalkosten of het verhogen van de productiecapaciteit. Oceanz. gaat het verschil maken met deze persoonlijke aanpak”.

Open dag
Op 12 februari werd onder brede belangstelling van genodigden het nieuwe merk onthuld. Bezoekers kregen een kijkje achter de schermen en werden onder leiding van Corina Kuiper (Expert in Innovation & New Business Creation) meegenomen op reis door de ‘innovatiejungle’. Haar verhaal staat symbool voor de reis die Oceanz. met klanten wil gaan maken. Bedrijven worstelen namelijk met veel vragen omtrent 3D-printen en nieuwe materialen.

Meer informatie: www.oceanz.eu