Coca-Cola 3D-geprint mini-me poppetje

Coca-Cola biedt fans 3D printing experience

Het was te verwachten dat ook Coca-Cola niet achter zou blijven met 3D-printen. De frisdrankgigant staat bekend om zijn ludieke marketing campagnes. Zo kon je tot vorige week in de ‘Share a Coke’ pop up store in Amsterdam genieten van een blikje cola met je eigen naam erop, zo uit de automaat. Coca-Cola fans in Israel konden hun eigen naam zien prijken op een grote billboard in Tel Aviv via een speciale app die meer dan 100.000 keer gedownload werd.

Met behulp van 3D-printen bood Coca-Cola zijn Israelische fans nu wel een heel persoonlijke Cola-Cola experience.  Ter promotie van de nieuwe mini flesjes toverde  Coca-Cola in samenwerking met creatief bureau Gefen Team hun grootste productiefaciliteit in Israel om tot een 3D printing lab. Via een mobiele app konden consumenten eerst een virtuele mini-me versie van zichzelf maken die vervolgens onderhouden en gevoed moest worden. Winnaars konden in de 3D printing lab zichzelf in 3D laten scannen en vervolgens met  een 3D-geprinte mini-versie van zichzelf naar buiten lopen. De full-color figuurtjes zijn in zandsteen geproduceerd.

3D-printen leent zich uitstekend voor unieke en gepersonaliseerde producten omdat je een digitaal ontwerp meteen kunt omzetten in een tastbaar object. Coca-Cola is niet het eerste grote merk die slim gebruik heeft gemaakt van 3D-printen voor marketing doeleinden. Zo kon je zelf je eigen telefoonhoesje maken voor je Nokia Lumia en kon je jezelf als Star Wars poppetje laten maken in Disney’s Hollywood Studios. Who’s next?

Bekijk de video van de mini-me campagne hieronder.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>