Shapeways

“Hoe het 3D balletje ging rollen”

Leuk artikel vandaag in de Volkskrant over het ontstaan van Shapeways!

“Begonnen als een soort datingsite voor driedimensionaal printen groeide Shapeways in vijf jaar uit tot het centrum van de 3D-print-industrie. Van kunst tot seksspeeltjes, alles kan.”

“Shapeways’ missie is om 3D-printen voor iedereen toegankelijk te maken. Klanten kunnen op de website terecht voor producten. Of dat nu een unieke iPhone-hoes van een paar euro of een zilveren trouwring van honderden euro’s is, als er een computermodel van gemaakt kan worden, kan Shapeways het leveren. Maar alleen in de zeven materialen die Shapeways aanbiedt: nylon, glas, roestvrij staal, keramiek, zandsteen, zilver en ultra detail. Dat laatste is een vloeistof die, eenmaal opgedroogd, lijkt op doorzichtig plastic.”

“Het best lopende onderdeel van Shapeways zijn de digitale winkeltjes. Ontwerpers die hun waar willen aanbieden kunnen dat gratis doen op de website. Zij mogen zelf weten hoeveel ze bovenop de prijs gooien die Shapeways rekent voor het maken van het product. Zo wil de website ontwerpers aan zich binden die door Shapeways gefabriceerde producten verkopen.”

Wil je het hele artikel lezen? Dat kan in de Volkskrant van vandaag (maandag 6 mei 2013) of als je abonnee bent ook online.

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *