3d print conference

Internationale topsprekers op 3D-Print Conference in Amsterdam

3D-printing op industrieel niveau loopt in de ontwikkeling naar volwassenheid ver voor op consumer 3D-printing. Uit een onlangs verschenen rapport van sectorspecialist David Kemps van ABN Amro bleek echter dat Nederland nu juist op dit gebied achter loopt. Ons land moet een inhaalslag maken.Op 8 juni doet zich voor Nederlandse bedrijven de ideale kans voor om meer inspiratie op te doen en contacten te leggen. Want voor het eerst krijgt Amsterdam nu een 3D-Print Conferentie. Onze hoofdstad doet nu eindelijk mee met de andere wereldsteden en focust zich op waar Amsterdam traditioneel goed in is: design en toegepaste technologie. De conferentie is er voor het bedrijfsleven in Nederland om die te helpen de stap te maken naar het vinden van de juiste business case in 3D-printing.

3D-Print Conference Amsterdam 

Een toegangskaart voor deze conferentie in De Balie in Amsterdam kost €295 en geeft toegang tot een wereld aan kennis en inspiratie met een groot aantal zeer aansprekende internationale topsprekers.

Zo komen onder andere Frank Piller (professor in mass customization & open innovation uit Duitsland), Ludwig Schultheiss (Medical/Dental, EOS GmbH, Duitsland), Gerrit Kool (Senior R&D manager at NLR (National Aerospace Laboratory)), Maarten Valckenaers, (Sales Manager Northern and Southern Europe at Materialise), Marta Malé-Alemany (Architect, Researcher & Curator in Digital Design & Fabrication Technologies), Gilian Schrofer (Designer, co-founder, partner & creative director at CONCERN), Victor Luis Portes (Communication Specialist of Dutch Catwalk 3D Printing Consultancy & Fashion Innovation Platform), Eric van Straaten (Artist and designer of 3D-Printed sculptures), Onno Ponfoort (Senior managing consultant at Berenschot), Julian Sing (Founder 3dChef), Peter-Paul de Leeuw (Strategy Consultant at Accenture Strategy Consulting), Frits Feenstra (Smart Industry Agenda, European technology Sub-platform in Additive Manufacturing).

3D-printing is overal in de media. Veel bedrijven en organisaties hebben reeds interesse getoond in de mogelijkheden van die fenomeen. Ondanks de lage kennis van 3D-printing die er vandaag de dag heerst in het bedrijfsleven, is de technologie in staat om uit te groeien tot een unieke productiemethode die zijn stempel drukt op de ontwerp- en productieprocessen in elk deel van de economie.

Naast de bestaande productiemethodes zal additive manufacturing (AM) een vaste plek veroveren binnen de productiecyclus. Hoe dan ook, de initiële investeringen voor industrieel 3D-printen zijn te hoog, terwijl de ontwikkelingen in materialen, software en de technologie zelf op hoge snelheid door blijven gaan, waarschijnlijk vaak te snel om te volgen.

Het kennisniveau over 3D-printing in de meerderheid van de organisaties is erg laag. Ondanks dat willen bedrijven instappen. Wat is de juiste invalshoek? Waar te beginnen? Met wie moeten ze samenwerken? Welke software, welke technologie en welke producten. Maar bovenal: hoe vind je de juiste business case?